Főoldal

KÉPEK

MEXIKÓ ÚTINAPLÓ

MOST ÉPP

INFO
Zenélek, és PE-GTK nemzetközi gazdálkodás szakon tanulok. Szeretek utazni, és szeretem lefényképezni, ahol járok.
Ha akarsz, megtalálsz: fb, mail, flickr

WEBBARÁTOK

Vartam Ckarlita

2010
01 02

2009
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2008
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2007
09 10 11 12

2006-2007 - hsz.freeblog.hu
(Mexikóból)

Az egyetemről és Alcoyról bővebben - eszterkeblog

2009. szeptember 28.
Az egyetemről és Alcoyról bővebben

Az egyetem hivatalos neve Universitat Politècnica de València – Escola Politècnica Superior d’Alcoi. (Azaz mozaikszóval UPV EPSA, illetve használatos az Universitat Politècnica de València – Campus d’Alcoi elnevezés is.)

Az alcoyi campuson kb. kétezer hallgató tanul, ami azért jó, mert viszonylag kevesen vagyunk, a csoportok emberi méretűek, és van tanár-diák kapcsolat. Az öt tárgyamból eddig négyen voltam bent (az ötödiket teremcsere miatt nem találtam, áhh, még mindig nem tiszta az órarend), a tanáraim viszonylag fiatalok (oké, van kivétel), nyíltak, segítőkészek, na, egyszóval normálisak. Az elméleti órák is eléggé interaktívak, a kedd esti három és fél órás marketing például egyáltalán nem unalmas.

Öt tárgyat vettem fel itt: métodos estadísticos en economía (statisztika), dirección de producción y logística (termelésmenedzsment és logisztika), economía española regional (spanyol regionális gazdaságtan), marketing en empresas de servicios (marketing szolgáltató vállalatokban), francés I. (üzleti francia). A stat elég kemény lesz, mint otthon az eddigi matekok; unatkozni logisztikán sem fogok; a regionális gazdaságtanról fogalmam sincs, azt mondják, nem vészes a tárgy; a marketing tipikusan az az óra, amire ha bejársz, odafigyelsz, csinálod a házikat, akkor megvan; a francia meg nagyon laza és unalmas, de hát mégiscsak illik bejárni, ha már fölvettem, meg csak tanulok valami újat is.

A tanárok és a diákok tegeződnek, ugyanígy a mindenféle egyetemi irodákban is, és úgy általában a spanyolokra jellemző, hogy ha nem valami kifejezetten hivatalos ügyről van szó, akkor nem bonyolítják. Az órákon sok a csoportmunka, a projekt, gyakorlati példák, stb., úgy általában az egész sokkal érdekesebb, mint otthon.

Az egyetemtől beiratkozáskor minden diák kapott egy határidőnaplót, amiben benne van mindenféle fontos infó az egyetemről, órarend, vizsganaptár, szünetek, … a határidőnapló részébe előre bele vannak írva a fontos dátumok, úgy mint regisztrációs időszak vége, sporttevékenységek kezdete, helyi és nemzeti ünnepek, stb. – Persze mindez katalánul, spanyolul csak a hónapokat meg a heteket írták dőlt betűvel a katalán mellé.

Így néz ki a határidőnapló:

Az egyetemen a fő nyelv szerencsére a spanyol, bár több tárgyat lehet katalánul hallgatni, és néhány angol és német nyelvű tárgy is van. Azért a katalán (pontosabban valencià, de a két nyelv majdnem ugyanaz) elég erősen jelen van, a termelésmenedzsment és logisztika tanárnő pl. rendszeresen „molt bé”-t mond „muy bien” helyett, és marketingen múltkor katalánul néztünk meg egy rövidfilmet... de ennek én inkább örülök, az iskolában van katalán nyelvi központ, sajnos elég keveset van nyitva, de ha minden jól megy, október közepétől járni fogok órákra. Igaz, B1-es szintű a tanfolyam, de azt mondta Ana a nemzetközi irodából, hogy a tanár üzeni, hogy nem baj, ha nem tudok annyira.

Alcoyban egyébként nagyon sokan beszélnek katalánul, a fiatalok is. Pár napja a parkban sétáltam hatalmas Nikonnal a nyakamban, és megszólított egy helyi öregúr, hogy ugyan csináljak már róla egy képet, hogy benne lehessen az újságban. Mindezt persze csak többedszerre értettem meg, mert egyszerre négyen beszéltek hozzám katalánul, de miután tisztáztuk, hogy nem vagyok sem fotóriporter, sem francia turista, és nem nagyon beszélek katalánul, utána egész jót beszélgettünk, igaz, még mindig inkább katalánul beszéltek, mint spanyolul. :)

Alcoy kb. fél Veszprém méretű, nagyon szép kisváros, szombat délután jártuk be pár török erasmusos diákkal, és tényleg meglepően szép helyeken jártunk. A képekhez a linket már betettem, a jobb oldali „KÉPEK”  linket követve az „alcoy, spanyolország”-ra kell kattintani, és akkor is érdemes megnézni, ha már nézted, mert éppen most frissítettem a galériát. (link)

Végezetül elárulom, mi megy itt a diszkóban.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterke.blog.hu/api/trackback/id/tr741412360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megúsztam volna a kommentelést, ha nem lett volna az utolsó sor, így viszont kénytelen vagyok beírni, hogy bizony a katalánok se süketek :) nálunk is ez megy, kb minden nap :)
sőt barátocskáim, a bajorok is erre denszelnek.
igen ez a youtube link nem kellett volna a végére, 30 mp-ig bírtam(-:
Pantera nincs??? (-:
amúgy meg tetszett ez a pószt. miért van az h tőlünk nyugatra az összes egyetemen minden tanár segítőkész, mindenből 1000x annyi gyakorlat van, és mindenről mindig tájékoztatva vagy?

***

süti beállítások módosítása